Posted by: wanrohaniah | 26/10/2009

Objektif

Objektif utama blog ini adalah utk berkongsi ilmu dan pengetahuan.

Manakala objektif utama saya adalah untuk membuka minda dan merubah persepsi kita orang Melayu dan Islam tentang perkara-perkara yang melibatkan pembaikan diri.

Sesungguhnya satu ketika dulu, saya adalah merupakan seorang yang sangat susah untuk berubah…bukan susah kerana apa tapi lebih kepada takut….dan tidak merasa selesa untuk melakukan perubahan…namun begitu, setelah diperkenalkan dengan ilmu minda dan hukum alam, saya dapat merasakan bahawa saya telah mengalami sedikit demi sedikit perubahan…dan perubahan itu datang dari kesudian diri sendiri yang ingin berubah….semua ini hasil dari pengetahuan dan kefahaman yang saya dapati dari ilmu yang akan saya kongsikan bersama….adalah amat menjadi harapan saya agar sesiapa sahaja yang membaca tulisan saya turut juga mengalami pengalaman seperti saya, malahan lebih lagi….insyaAllah…

Akhir kata, sentiasalah berfikiran positif, dan sentiasa ingin berubah ke arah yang lebih baik….seperti kata seorang pakar motivasi dari barat:

Don’t wish it was easier; wish you were better. Don’t wish for less problems; wish for more skills. Don’t wish for less challenges; wish for more wisdom.”  – Jim Rohn


Tinggalkan Jawapan

Kategori

